- 6 Μαΐου, 2025
- Posted by: COMMERCIAL DIRECTOR
- Category: Ecommerce

Είναι γεγονός ότι οι διαδικτυακές αγορές έχουν φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε, ξεπερνώντας τα γεωγραφικά σύνορα. Ζούμε σε μια ψηφιακή εποχή όπου το τοπίο των ηλεκτρονικών αγορών είναι τόσο διαφορετικό όσο και οι διάφορες αγορές που εξυπηρετεί. Και όλοι μας σήμερα μιλάμε για « απαιτητικούς» καταναλωτές που είναι σημαντικό να έχουν μια καλή αγοραστική εμπειρία, πριν και μετά την αγορά τους, αν θέλουμε το ηλεκτρονικό μας εμπόριο να πετύχει. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο στη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι ότι δεν παρέχουν χρόνο αρχικής προσαρμογής στις νέες επιχειρήσεις που αδυνατούν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών από την πρώτη ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων τους.
Για αυτό, είναι ζωτικής σημασίας οι ηλεκτρονικοί έμποροι να αντιλαμβάνονται την αναπτυσσόμενη δυναμική του e-commerce και την απαίτηση της άμεσης και καλής εξυπηρέτησης των online αγοραστών τους, μέχρι και στα logistics του e-commerce.
Από στοιχεία της πρόσφατης έρευνας της DHL Online Shopper Trends Report σε 12.000 αγοραστές από 24 χώρες, συλλέχθηκαν ανεκτίμητες πληροφορίες για τον συνεχώς εξελισσόμενο κλάδο του online shopping.
Προσφορές και Συνδρομές αυξάνουν το Loyalty!
Οι διαδικτυακοί αγοραστές γοητεύονται από συνδρομητικές υπηρεσίες! Τους αρέσει να εξασφαλίσουν αγορές με αποκλειστικά προνόμια όπως μειωμένες τιμές, δωρεάν παράδοση και δώρα έκπληξη.
Η τάση αυτή φαίνεται να κερδίζει συνεχώς έδαφος, ιδίως μεταξύ των νεότερων δημογραφικών ομάδων και τους λάτρεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με το 35% των παγκόσμιων αγοραστών έχουν ήδη εγγραφεί σε διαδικτυακές υπηρεσίες αγορών.
Τα Προγράμματα συνδρομών και ανανέωσης σε είδη προσωπικής φροντίδας, είδη οικιακής χρήσης ή pet food, συνδρομές μέλους όπως τα μηνιαία beauty boxes ή γκουρμέ σνακ και κιτ γεύματος, προνόμια για το loyalty, είναι ένα μικρό παράδειγμα εφαρμογής όπου ενισχύοντας την εύκολη εμπειρία αγοράς οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν παράλληλα να καλλιεργήσουν την αφοσίωση των πελατών τους.
Η υποστήριξη των αγοραστών μέσα από ένα αξιόπιστο Loyalty πρόγραμμα ή πρόγραμμα συνδρομών φαίνεται ότι μπορεί να αποτελέσει μια ισχυρή ροή εσόδων!
Δες το Social!
Εξετάζοντας την επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, στις αγοραστικές συνήθειες, θα μιλήσουμε για επανάσταση κοινωνικού εμπορίου! Σύμφωνα με μελέτη της Deloitte, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έφεραν την καινοτομία στην αγορά. Οι πλατφόρμες όπως το Instagram και το Facebook και το νεοεισερχόμενο Tik Tok , ξεκλειδώνουν μια εντελώς νέα διάσταση ροών εσόδων πέρα από τις συνδρομητικές υπηρεσίες. Το social commerce αναμένεται να φτάσει το εντυπωσιακό ποσό των 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και θα συνεισφέρει το 28% όλων των διαδικτυακών λιανικών πωλήσεων μεχρι και το 2025.
Ειδικά για τις μικρές επιχειρήσεις, η αγορά του social commerce είναι ο μόνος τρόπος να ξεκινήσουν την επιχείρησή τους χωρίς τεράστιες επενδύσεις.
Ο χρόνος παράδοσης
Φαίνεται ότι δεν είναι μόνο η τιμή ή οι επιλογές πληρωμής που απασχολούν τους αγοραστές. Σημαντικό ρόλο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για τους online αγοραστές παίζει η διαθεσιμότητα επιλογών παράδοσης.
Το 95% των αγοραστών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι οι επιλογές παράδοσης επηρεάζουν το πού ψωνίζουν.
Η προσφορά ευρέος φάσματος επιλογών παράδοσης, συμπεριλαμβανομένης της ταχύτητας και της δωρεάν παράδοσης, μπορεί να ενισχύσει την ικανοποίηση των πελατών και να αυξήσει τα ποσοστά conversion.
Βιωσιμότητα
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, ο παράγων βιωσιμότητα έχει σημαντική επίδραση στην απόφαση αγοράς στους online αγοραστές.
Οι διαδικτυακοί αγοραστές έχουν όλο και μεγαλύτερη συνείδηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αγορών τους. Το 59% των αγοραστών παγκοσμίως εξετάζει τη βιωσιμότητα στις ηλεκτρονικές αγορές που τον ενδιαφέρουν. Η τάση μετρήθηκε να είναι πολύ υψηλότερη στους αγοραστές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μεταξύ των διασυνοριακών αγοραστών.
Είναι συνεπώς μια ευκαιρία για τους online εμπόρους λιανικής να διαφοροποιηθούν, προσφέροντας επιλογές φιλικές προς το περιβάλλον π.χ. ανακυκλώσιμες συσκευασίες ή και μείωση των εκπομπών CO2 κατά την παράδοση.
Οι διαδικτυακοί λιανοπωλητές πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και να την ενσωματώσουν στις επιχειρηματικές τους πρακτικές για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των διαδικτυακών αγοραστών. Πιθανότατα είναι μόνο θέμα χρόνου, μέχρι η απουσία βιώσιμων επιλογών κατά την online αγορά, να οδηγήσει σε εγκατάλειψη των καλαθιών αγορών.
Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο, ότι μόνο το 20% των online αγοραστών είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον για την πράσινη παράδοση. To 54% των ερωτηθέντων της έρευνας δήλωσαν δυσαρεστημένοι για το υψηλό κόστος παράδοσης που σχετίζεται με τη βιωσιμότητα.
Μια πιθανή προσέγγιση για την δημιουργία και διατήρηση θετικής διάθεσης αγοράς θα μπορούσε να είναι η ενσωμάτωση τυχόν πρόσθετων χρεώσεων για την εφαρμογή βιωσιμότητας, στο συνολικό κόστος των αγαθών.
Συμπέρασμα
Η προτεραιότητα είναι μία! Άμεση και άψογη εξυπηρέτηση των αγοραστών που θα εκπληρώνει καθε προτίμηση συνδιαλλαγής με το ηλεκτρονικό κατάστημα και θα αναπτύσει την αφοσίωση στην μάρκα.
H λύση σε αυτό είναι η εξωτερική ανάθεση των logistics υπηρεσιών δηλαδή της εκπλήρωσης των παραγγελιών ενός e-shop η οποία παρουσιάζει πολυάριθμα οφέλη για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου. Επιτυγχάνεται έτσι η μεγαλύτερη εστίαση στις βασικές δραστηριότητες, η εξοικονόμηση κόστους, η βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών μέσω αξιόπιστων επιλογών παράδοσης, η επεκτασιμότητας κατά τις φάσεις ανάπτυξης, η πρόσβαση σε προηγμένες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων αποτελεσματικών στρατηγικών διαχείρισης κινδύνων και των εκσυγχρονισμένων διαδικασιών εκπλήρωσης παραγγελιών.