Η σύγχρονη προσέγγιση του καταναλωτή έχει τα μυστικά της

Η online καθημερινότητα των καταναλωτών

Στο σύγχρονο Μάρκετινγκ οι καταναλωτές απαιτούν αξιόπιστες αγορές και ολοκληρωμένες λύσεις εξυπηρέτησης, ιδιαίτερα στο περιβάλλον του eCommerce και Multi Channel που πλέον τώρα με την ολιστική προσέγγιση του θέματος αποκαλούμε  Omni-channel!

Οι πελάτες ζουν όλο και περισσότερο online – μοιράζονται εκατομμύρια φωτογραφίες κάθε μέρα και ασχολούνται με μάρκες τόσο online όσο και στην offline καθημερινότητά τους. Και, σωστά, οι έμποροι λιανικής που αντιλαμβάνονται την τεράστια ευκαιρία ενθαρύνουν την επαφή τους με τους πελάτες σε όλη τη διαδρομή από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι τη χρήση των smartphones στο φυσικό κατάστημα.

Παρά τους φόβους των εμπόρων για το «θάνατο του δρόμου», η πραγματικότητα που παραμένει, προς το παρόν τουλάχιστον, είναι ότι οι αγοραστές δεν θέλουν να ψωνίζουν αποκλειστικά και μόνο από τα ηλεκτρονικά καταστήματα ή αποκλειστικά και μόνο από φυσικά καταστήματα. Αντίθετα αναζητούν μια εμπειρία πελάτη που να εξισορροπεί και τα δύο, προσφέροντας τους επιλογές καθώς και ευκολία.

Και αυτήν την ανάγκη εμπειρίας πελάτη εναγκαλίζονται οι πιο επιτυχημένες εταιρείες λιανικής πώλησης,όπως: Allegro, Argos, Boulanger, Darty, H & M, Rue Du Commerce και Zara μέσα σε ένα πλαίσιο επιχειρηματικής δραστηριοποίησης έξι διαστάσεων:

Στρατηγική & Καινοτομία,

Πελάτης,

Λειτουργία & Logistics,

Εμπορευματοποίηση,

Εμπλοκή Brand και

Mobile & Cross-Channel.

Αντίστοιχα, από την πρόσφατη έρευνα του  RXEU Top500, σε συνεργασία με την Oracle Netsuite, η Carrefour, η H & M, η Ikea, η Marks & Spencer, η Tesco και η Zara κερδίζουν τις κορυφαίες θέσεις του ευρωπαϊκού λιανικού εμπορίου.

Στην έρευνα υπογραμμίζεται ότι τα επίπεδα επιδόσεων λιανικής σε όλη την Ευρώπη έχουν επιτύχει υψηλότερους στόχους.Υπογραμμίζεται επίσης ο τρόπος με τον οποίο οι ευρωπαίοι λιανοπωλητές προσαρμόζουν τις προσφορές τους, ώστε, για παράδειγμα, οι επιλογές αγοράς να αντικατοπτρίζουν τώρα πληρέστερα το κόστος των υπηρεσιών υψηλής ποιότητας.

 

‘Aνοδος των αγορών μέσω κινητής τηλεφωνίας

 Σε όλο τον πλανήτη, οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς. Συνεχώς οι  καταναλωτές αναζητούν ευκολότερους και γρηγορότερους τρόπους αγοράς. Είτε γιατί βλέπουν ένα καινούργιο παιχνίδι που έχει ο φίλος τους ή τους αρέσει ένα τζάκετ που φορά κάποιος στη διαδρομή τους στο τραίνο, θέλουν να μπορούν να κάνουν αμέσως αυτή την αγορά, εν κινήσει. Καθώς το 5G διαθέτει  ευρύτερες περιοχές κάλυψης και ταχύτερες ταχύτητες, μπορεί να μετατρέψει αυτές τις προτιμήσεις και επιθυμίες σε παγκόσμια πραγματικότητα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PPRO, το 45% των παγκόσμιων συναλλαγών ηλεκτρονικού εμπορίου ολοκληρώνονται πλέον σε μια κινητή συσκευή με ποσοστό 43% για τη Δυτική Ευρώπη και 55% για τις χώρες Ασίας-Ειρηνικού. Οι σαφώς ταχύτερες ταχύτητες 5G θα ενισχύσουν αυτές τις εμπειρίες αγορών που θα οδηγήσουν σε πρωτοφανείς ρυθμούς συναλλαγών μέσω κινητού τηλεφώνου.

Μπορεί σήμερα το 5G να βρίσκεται ακόμη στα σπάργανα, όμως έρχεται γρήγορα η αναμενόμενη παγκόσμια ανάπτυξη 5G, η οποία σαφώς θα οδηγήσει σε μια πιο διασυνδεδεμένη παγκόσμια οικονομία των εμπόρων και των καταναλωτών. Οι ταχύτερες ταχύτητες στο Internet και η μείωση των λανθανόντων χρόνων θα οδηγήσουν σε ακόμη ταχύτερες, πιο απρόσκοπτες πληρωμές απλά μέσω μιας κινητής συσκευής και θα προωθήσουν μια νέα εποχή καινοτομίας.

Οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου είναι μια ολοένα και πιο δημοφιλής μέθοδος πληρωμής και η άφιξη του 5G θα συμβάλει μόνο στην αύξηση της τάσης αυτής.

 

Από την άνεση του καναπέ

Η διαρκής ανάγκη για τεχνολογία και συστήματα που υποστηρίζουν  την αντίληψη των λιανεμπόρων ηλεκτρονικού εμπορίου για την άριστη εξυπηρέτηση του πελάτη,  από το πώς θα παραγγείλει πώς θα γίνει η παράδοση της παραγγελίας έως και το πώς θα παραλάβουν το δέμα τους γεννάται από την επιθυμία των καταναλωτών για ταχύτερη και πιο βολική online αγοραστική εμπειρία.

Στον σημερινό ψηφιακά συνδεδεμένο κόσμο αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να μπορούν να διατηρήσουν το ενδιαφέρον των αγοραστών καθώς ο ρυθμός ζήτησης αυξάνεται.

Μετάβαση στο περιεχόμενο